top of page

תגובות בפורום

Pz.Kpfw.IV Ausf.H, GPM 1:25
In נייר- יומני בניה
Igor T.
First Build Log
First Build Log
06 בספט׳ 2025
כשזה נוגע לשרשראות ולמתלים, הקצב שלי תמיד נחלש. ההרכבה החוזרת והקבועה היא משהו שאני ממש מתקשה בו — קצת אירוני, כי אני נהנה לבנות טנקים. 😉 כאן ניתן לראות את כל החלקים לגלגלים, תושבות, רולרים תומכים, גלגלי הנעה וגלגלי מתיחה. בזמן חופשת הקיץ, לקח לי בערך חודש וחצי להתקדם עם תושבות הגלגלים. ההרכבה לא הייתה קלה — לא כל כך בגלל טעויות שלי, אלא בעיקר בגלל עיצוב גרוע. בכנות, אני לא יודע מה המתכנן עישן … השרטוטים לרוב לא תואמים את מה שבאמת צריך להרכיב. עובי חלקים לא נכון, מידות שגויות, הוראות לא עקביות — הכל. בנוסף, בהוראות לא מצוין שצריך להרכיב את התושבות במערך סימטרי 4 על 4. וגם אין שום רמז לגבי הכיוון הנכון להצמדתן לתובה. אז רק נמנקודת ציון: ודאו שאתם בונים ארבעה זוגות סימטריים. לגבי הכיוון, אחזור לזה בהמשך כשארכיב את כל היחידה. עיצוב זרועות הרוקר נראה חשוד במיוחד, וחשדתי אם הוא יוכל לשאת את משקל הדגם המורכב. צירים היו בעצם רצועה עם שני דיסקים מודבקים, מחולקים לשלושה חלקים. בתחילה עקבתי אחרי ההוראות והדבקתי את חלק 153g על קרטון בעובי 1 מ"מ. באופן הגיוני חשבתי שאוכל להדביק רצועה מסביב כדי לחזק — אך מאחר שהרצועה והחלק היו באותו קוטר, הרצועה לא הספיקה בנקודה זו החלטתי ללכת בדרך שלי עם קצת בניית scratch-building. זרקתי את הדיסקים, חתכתי רצועת נייר משרדי במשקל 80 גרם, גלגלתי אותן היטב סביב קיסם ושאשתמשמ בו כציר ראשי. גליל זה נכנס לתוך זרוע הרוקר ומשמש בסיס חזק בהרבה. חלק מהציר הורכב באותו אופן. לגבי קפיצי התושבות, בדקתי כמה קפיצים נכנסים כראוי בין זרועות הרוקר. בסופו של דבר הסרתי אחד מהקפיצים הגדולים ושלושה קטנים, כדי לקבל התאמה טובה. כעת התושבות מוכנות, ואשאיר אותן בצד לזמן מה. השלב הבא: להרכיב את גלגלי ההנעה (כדי לקבל את מיקום הגלגלים הראשיים הנכון), לאחר מכן לבנות את הגלגלים הראשיים, ורק אז להדביק את הכל — תושבות וגלגלים — במקומם.
Content media
0
Pz.Kpfw.IV Ausf.H, GPM 1:25
In נייר- יומני בניה
Igor T.
First Build Log
First Build Log
22 ביולי 2025
שלום לכולם, בזמן האחרון עבדתי על השרשראות. אני משתמש בערכת שרשראות חתוכות בלייזר של Anamera. הזמנתי אותה לפני כמה שנים מראש, אבל לצערי האתר שלו כבר לא פעיל, ואני לא בטוח אם הוא עדיין מייצר את הערכות האלה. תמיד אהבתי את הערכות שלו – הן היו מפורטות, במחיר סביר, וכללו פתרונות מעניינים בעיצוב. יש לי גם סט שרשראות של טייגר במלאי שלי :) הערכה שבה אני עובד כרגע כוללת חוליות (צד פנימי וחיצוני), נעלי שרשרת, ושיניים מנחות. מדובר בדגם Type 5a, שהיה בשימוש מ־1942 על רכבים כמו Pz.Kpfw. IV Ausf. H, StuG III Ausf. G, StuG IV, ו־StuH 42. כך התקדמתי עד עכשיו: שלב 1: הסרתי את כל החלקים מהגיליונות, בדיוק כמו שעושים בערכות פלסטיק רגילות. שלב 2: התחלתי להרכיב אותם בסגנון "קו ייצור". המשימה הראשונה הייתה להדביק את שני צידי החוליה זה לזה. השתמשתי בסיכות חיווט בעובי 0.3 מ"מ לצורך יישור. הרכבתי שלוש חוליות בכל פעם, והשארתי את הסיכות בפנים עד שהדבק התייבש, כדי שלא ייסתם החריץ של הסיכה. הסרתי את הסיכות כל שלוש חוליות מהחוליה הראושנה שהרכבתי. שלב 3: הדבקתי את שני החלקים של כל נעל שרשרת. שלב 4: עברתי להרכבת מחזיקים. מכיוון שמדובר בחלקים קטנים מאוד, השתמשתי בטכניקה הפוכה – הדבקתי את הנעל ישירות על המחזיקים כשהם עדיין היו בגיליון בצורה הנכונה, ורק אז חתכתי אותם ממנו. שלב 5: הדבקתי את שני החלקים של שיני ההנעה. שלב 6: גזרתי את הפינות של החוליות, כדי שכאשר אחבר אותן לשרשרת, הן יוכלו להתכופף כראוי. התוצאה הסופית עם טסט חתיכת שרשרת קטנה בפועל, זו רק חצי מהעבודה. אני עדיין צריך לחבר את כל החוליות לשתי שרשראות, להוסיף את נעלי השרשרת והשיניים המובילות – אבל אעשה זאת רק אחרי שאסיים להרכיב את הבוגים, כי אני עדיין לא יודע כמה חוליות צריך לכל צד. גם שלב הצביעה עוד לפניי. אני מקווה להשתמש באיירבראש של חבר ולצבוע בצבעי אקריליק.
Content media
0
Pz.Kpfw.IV Ausf.H, GPM 1:25
In נייר- יומני בניה
Igor T.
First Build Log
First Build Log
07 ביוני 2025
בעבודה...
Content media
0
Pz.Kpfw.IV Ausf.H, GPM 1:25
In נייר- יומני בניה
Pz.Kpfw.IV Ausf.H, GPM 1:25
In נייר- יומני בניה
Igor T.
First Build Log
First Build Log
07 בדצמ׳ 2024
לוח קדמי מורכב עם חלון לנהג ומקלע. עדיין לא הדבקתי את המקלע. זה ייעשה, כאשר החלק החיצוני של לכדור נע יותקן התחלתי להרכיב חלק עליון של גוף זה הפאזל שאצטרך להבין איך להרכיב :) גם היה לי רעיון להפוך אותו מתנתק, אז הייתי צריך לחשוב איך לגרום לזה לקרות הרכבה הייתה אסון. הרבה שגיאות בעיצוב: לוח אופקי קדמי היה רחב מכדי להכניס אותו למקום. המעטפת החיצונית של החלק הזה הייתה מעט קצרה ויש קצה פתוח בחיבור הלוח התחתון הקדמי [*]לוח קדמי עם חלון ומקלע היה רחב מדי, כאילו הוא נועד להיות מודבק על גבי הקירות הצדדיים ולא ביניהם. הייתי צריך למדוד הכל יחד כמה פעמים כדי להבין אם אני צריך להדביק אותו מעל או בין. בסופו של דבר חתכתי והדבקתי ביניהם. [*]דופן אנכי אחורי חייב להיות מודבק מתחת לוח גדול אופקי, אך דופן צד שמתחבר אליו היתה רק ​​בגובה דופן אנכי. חתכתי אותו מלמעלה, כדי שיתאים. [*]לחלק האחורי של הלוח האופקי מעל תא המנוע יש מעט שיפוע, אך מיקום הרדיאטור תוכנן כך שהוא יהיה מכוסה ישר. אז עכשיו יש לי קצה של רדיאטור צץ. זה יפריע לדלת הפתח... אפילו בתמונות סופיות אפש לראות שהדלת לא נסגרת. מקווה, שאמצא פתרון אבל בסופו של דבר, הצלחתי איכשהו להרכיב את החלק הלעיון, כך שהוא ישב טוב במקום ויהיה יציב מספיק כדי להסיר אותו יושב כמעט צמוד משני הצדדים ומלפנים ומאחור קצה הרדיאטור צץ
Content media
0
Igor T.

Igor T.

First Build Log
2022 MEMBER
+4
More actions
IPMS Logo V1.png

כל הזכויות שמורות לעמותת מועדון בוני הדגמים בישראל  ©

bottom of page